Rozpoczęcie realizacji nowego projektu

Zespół Szkół w Mielniku rozpoczął w czerwcu 2022 realizację projektu współfinansowanego przez Unię Europejską o numerze 2022-1-PL01-KA121-SCH-000063077 w ramach akredytacji programu Erasmus+ sektor Edukacja Szkolna. Projekt zaplanowany został na 15 miesięcy. W ramach działań projektowych przeprowadzone zostaną dwie mobilności edukacyjne grup uczniów, oraz jedna mobilność kadry ZS w Mielniku. Wszystkie mobilności zorganizowane zostaną w we współpracy z zagranicznymi partnerami i odbędą się w innym kraju europejskim. W dalszej perspektywie rezultaty projektu będą miały również wpływ na wszystkich uczniów i pedagogów z naszej szkoły.

               Planując realizację projektu wzięliśmy pod uwagę najważniejsze potrzeby i wyzwania, które aktualnie stoją przed nami, jako przed placówką edukacyjną:

  • zwiększenie kompetencji językowych uczniów oraz kadry pedagogicznej ZS w Mielniku,
  • zwiększenie kompetencji cyfrowych i informatycznych oraz podniesienie rzeczywistych umiejętności ich wykorzystania,
  • zwiększenie kompetencji dotyczących ochrony środowiska, zmian klimatu i zapoznanie się z Europejskim Zielonym Ładem,
  • wykształcenie wśród uczniów kompetencji kulturowych, społecznych, osobistych, zaangażowania w życie obywatelskie i poczucie jedności z UE,
  • zmiany w programach nauczania, które będą ujmować zdobyte kompetencje przez kadrę, w celu wdrożenia wysokiego poziomu nauczania odpowiadającego na priorytety programu Erasmus+,
  • umiędzynarodowienie naszej szkoły, budowanie nowych partnerstw międzynarodowych, korzystanie z doświadczeń innych szkół europejskich,
  • zwiększenie naboru do naszej szkoły i jej promocja,
  • wzrost mobilności edukacyjnej uczniów i kadry (ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z mniejszymi szansami).

               Zaplanowane w projekcie działania odpowiadają na potrzeby naszych uczniów, pedagogów oraz naszej placówki. Pierwsze rezultaty będą widoczne już po pierwszym roku realizacji programu, w tym mobilności uczniów i nauczycieli, ale oczywiście pełne wykształcenie uczestników, wdrożenie nowych treści do istniejących już programów nauczania bądź tworzenia nowych, zmiana sposobu myślenia czy sposobu działania – mamy nadzieję, że rezultaty w tych aspektach będzie można zaobserwować w naszej szkole w kolejnych latach.