eksperyment

Półkolonie w grupie II – dzień 2

W tym dniu 5 dziewczyn i 1 chłopiec wcielali się w rolę małych chemików biorąc udział w zajęciach ,,Doświadczenie ma znaczenie, zgaduj -zgadula, nauka przez zabawę”.
Po zapoznaniu się z podstawowymi zasadami bezpiecznej pracy uczniowie przeprowadzali proste doświadczenia/eksperymenty:
-zegar jodowy
-magiczne kapsułki
-rwąca rzeka
-kolorowy deszcz
-skaczące fasolki
-mini rakiety
-gaszenie świeczek dwutlenkiem węgla
-pasta słonia
-wulkan/magiczna piana
-śnieg domowej produkcji
-tańcząca kukurydza
-wstążka magnezowa (spalanie)
-bańka w bańce
-magiczny obrazek.
Każdy uczestnik wykonywał doświadczenie, którego nazwa była odpowiedzią na wylosowaną zagadkę lub rozwiązany rebus. To wszystko było przeplatane zabawą ciepło-zimno (chowane i szukane były przedmioty symbolizujące eksperymenty).