Podsumowanie drugiego tygodnia pobytu w Grecji.

Od poniedziałku rozpoczęliśmy kolejny tydzień zajęć szkolnych w greckiej szkole, które okazały się niezwykle fascynującym doświadczeniem dla nas, polskiej młodzieży. Wiemy, że nasi greccy koledzy i koleżanki są tak samo zadowoleni jak my.

Czas poświęciliśmy na m.in.: pracy w grupach nad znaczeniem zdrowego snu dla układu nerwowego, co stanowiło istotne wyzwanie, ale było niezwykle pouczające. Opracowaliśmy również zalecenia dotyczące zdrowego snu, które przydadzą się nam w naszym codziennym życiu. Zajęcia związane z tematyką stresu skupiły naszą uwagę. Wspólne gry i aktywności fizyczne okazały się zdrowym sposobem na radzenie sobie ze stresem. Warsztaty z nauki zdrowych strategii relaksacyjnych były nie tylko pouczające, ale również przynoszące wiele korzyści w naszym codziennym życiu.

Jednym z najważniejszych punktów naszej greckiej przygody w szkole było działanie, podczas którego pracowaliśmy nad prezentacjami „Our Voice”. Skupiliśmy się na zagadnieniach dotyczących zdrowia psychicznego w czasach pandemii i poza nią, bazując na zdobytej wiedzy podczas naszej mobilności. W poprzednim tygodniu wykonywaliśmy też plakaty na temat netykiety i cyberbezpieczeństwa, przy pomocy poznanego programu do robienia grafik. Dzięki temu, mogliśmy udokumentować nasze rekomendacje i przekazać je innym kolegom za pomocą dwóch prezentacji i plakatów ze wskazówkami.

Popołudniami nie próżnowaliśmy, udaliśmy się do malowniczego Starego Pantaleimon – małej wioski położonej na wysokości 500 m n.p.m. To magiczne miejsce, zamieszkane na stałe tylko przez 9 rodzin, przyciągało również Greków swoim przyjemnie chłodnym klimatem.

Będziemy zawsze wdzięczni paniom Joasi Sypek i Annie Marks za ich nieocenioną opiekę, cierpliwość, uśmiech i ogromne wsparcie. Mimo że wróciliśmy do Polski, nasza przygoda w szkole greckiej pozostanie w naszych sercach na zawsze. Teraz, dzięki zdobytej wiedzy i doświadczeniu, jesteśmy gotowi kontynuować naszą edukacyjną drogę z nowym zapałem i otwartością na świat.

Wszystko to odbyło się dzięki realizacji projektu nr 2021-1-PMU-4367 pn. „Grecki maraton po kompetencje”, który jest realizowany w ramach programu Ponadnarodowej Mobilności Uczniów, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.